BeElectric Grand Prix 2025
- teslicka

- 30. 9.
- Minut čtení: 3
Aktualizováno: 1. 10.
Neskutečné drama do poslední minuty. Opět...

V sobotu 20.9.2025 se na Autodromu Vysoké Mýto konal již 3. ročník (a celkově již 5. kolo) vytrvalostního závodu BeElectric Grand Prix. Cílem závodu bylo tradičně ujetí co nejvyššího počtu kol s tím, že každá závodní posádka startovala s elektromobilem nabitým na ekvivalent dojezdu 300 km podle metodiky WLTP. Jednalo se tedy o již vyzkoušený model ze dvou předchozích kol, který posádkám zajistil vyrovnané podmínky napříč všemi zúčastněnými elektromobily a zároveň vybízel i k solidnímu tempu na trati. Stále však platilo, že cesta k vítězství vedla především díky maximální efektivitě, tedy vhodně zvolenou kombinaci rychlosti jízdy a ideálně projetými zatáčkami.

Ale popořadě... Po ranních přejímkách a rozpravě přišel na řadu úvodní slalom, který se jel letos v mimořádně rychlém tempu. Úvodní ,,pole position" a několik dalších výhod pro sebe vybojovala posádka Nejzábavnější Tesla vedena zkušeným pilotem Zdeňkem Martinkem. V závěsu za ním poté posádka Teslička Big Boys a na třetím místě Tesla Dave.

Novinkou tohoto kola, která posádkám vyplnila volnější chvíle při jejich nabíjecích zastávkách v hlavním závodě, byla tzv. Pit Stop Challenge, tedy sundání a nasazení kola (v našem případě VW e-Up rodiny Vermouzků, které tímto děkujeme), hezky pěkně postaru za použití erárního kříže. S touto minisoutěží se popral nejlépe (resp. nejrychleji) zkušený závodník a mechanik Michal Bauer z posádky Teslička Big Boys a odvezl si tak zvláštní trofej.

A konečně se dostáváme k hlavní části závodu, tedy k ,,8hodinovce". Za Safety car, kterým byl letos majestátný Lucid Air Grand Touring partnera závodu Teslička, se seřadilo celkem 12 posádek, včetně zkušených matadorů i naprostých nováčků.

První minuty závodu probíhaly tradičně v rychlejším tempu, když si jezdci snažili vydobít pro ně komfortní pozice, a také než ,,vychytali" ideální rychlost vůči svým propočtům.
Měření počtu kol nám, stejně jako v minulém kole, zajistila profesionální časomíra snímající unikátní RFID čipy na závodních autech.
Pořadí se v průběhu celého závodu několikrát měnilo, i kvůli dvěma povinným nabíjecím zastávkám, které absolvovaly posádky v různých časech závodu.

První minuty závodu ukázaly, že některé méně zkušené posádky přepálily start natolik, že jim rychleji získaná ujetá kola ve výsledku přinesou méně, oproti násobně vyšší spotřebě energie a definitivně tak vypadly z bojů o vyšší příčky. Po prvních nabíjecích zastávkách v depu však bylo zřejmé, že pořadí na předních pozicích bude velmi vyrovnané a rozhodovat bude každé kolo, nebo dokonce výsledek ve slalomu.

A taky že jo! Po 8 hodinách urputného zápolení a dramatické koncovky, mnohdy na hranici pravidel, musel o vítězi rozhodnout právě výsledek v úvodním slalomu. Protože posádky obhájců loňského titulu ElektroFest s Teslou Model 3 Performance a několikanásobných mistrů Tesla Dave (Tesla Model 3 SR) najely shodný počet 254 kol a druzí jmenovaní se lépe umístili ve slalomu, tak se právě týmu Tesla Dave podařilo ukořistit titul mistra zpět. Nebýt jedné neplánované zastávky v depu kvůli povolenému kolu, mohlo být všechno jinak, ale na to už se historie neptá.
Se ztrátou čtyř kol si pak pro bronz dojela posádka partnera závodu InChaNet s Teslou Model Y.
Za zmínku stojí i ,,bramborová" pozice posádky BeElectric Friends se Škodou Citigo-e iV se ztrátou dalších čtyř kol, která dokázala, že je v tomto závodě možné pomýšlet na nejvyšší pozice téměř s jakýmkoliv elektromobilem.

Gratulujeme i všem ostatním posádkám, které si odnesly kromě účastnické medaile určitě i spoustu zkušeností. Hned osm z nich se dostalo přes 220 ujetých kol, což svědčí o velmi kvalitní sestavě.

Děkujeme všem účastníkům a partnerům za přízeň, moc si toho vážíme. Již nyní se těšíme na další ročník BeElectric Grand Prix 2026 a vy se těšte taky!
Máme v plánu hned několik změn, aby byl závod zas o něco zajímavější. Mimo jiné plánujeme lehké změny v pravidlech, také si pohráváme s myšlenkou zajistit veškerou spotřebu el. energie ,,offgrid" z bateriového úložiště či spojit závod se srazem fanoušků elektromobility a nabídnout další doprovodné akce...
Tak za rok na viděnou!



Komentáře