top of page
Vyhledat

BeElectric Grand Prix 2025

Aktualizováno: 1. 10.

Neskutečné drama do poslední minuty. Opět...


ree

V sobotu 20.9.2025 se na Autodromu Vysoké Mýto konal již 3. ročník (a celkově již 5. kolo) vytrvalostního závodu BeElectric Grand Prix. Cílem závodu bylo tradičně ujetí co nejvyššího počtu kol s tím, že každá závodní posádka startovala s elektromobilem nabitým na ekvivalent dojezdu 300 km podle metodiky WLTP. Jednalo se tedy o již vyzkoušený model ze dvou předchozích kol, který posádkám zajistil vyrovnané podmínky napříč všemi zúčastněnými elektromobily a zároveň vybízel i k solidnímu tempu na trati. Stále však platilo, že cesta k vítězství vedla především díky maximální efektivitě, tedy vhodně zvolenou kombinaci rychlosti jízdy a ideálně projetými zatáčkami.


ree

Ale popořadě... Po ranních přejímkách a rozpravě přišel na řadu úvodní slalom, který se jel letos v mimořádně rychlém tempu. Úvodní ,,pole position" a několik dalších výhod pro sebe vybojovala posádka Nejzábavnější Tesla vedena zkušeným pilotem Zdeňkem Martinkem. V závěsu za ním poté posádka Teslička Big Boys a na třetím místě Tesla Dave.


ree

Novinkou tohoto kola, která posádkám vyplnila volnější chvíle při jejich nabíjecích zastávkách v hlavním závodě, byla tzv. Pit Stop Challenge, tedy sundání a nasazení kola (v našem případě VW e-Up rodiny Vermouzků, které tímto děkujeme), hezky pěkně postaru za použití erárního kříže. S touto minisoutěží se popral nejlépe (resp. nejrychleji) zkušený závodník a mechanik Michal Bauer z posádky Teslička Big Boys a odvezl si tak zvláštní trofej.


ree

A konečně se dostáváme k hlavní části závodu, tedy k ,,8hodinovce". Za Safety car, kterým byl letos majestátný Lucid Air Grand Touring partnera závodu Teslička, se seřadilo celkem 12 posádek, včetně zkušených matadorů i naprostých nováčků.


ree

První minuty závodu probíhaly tradičně v rychlejším tempu, když si jezdci snažili vydobít pro ně komfortní pozice, a také než ,,vychytali" ideální rychlost vůči svým propočtům.

Měření počtu kol nám, stejně jako v minulém kole, zajistila profesionální časomíra snímající unikátní RFID čipy na závodních autech.

Pořadí se v průběhu celého závodu několikrát měnilo, i kvůli dvěma povinným nabíjecím zastávkám, které absolvovaly posádky v různých časech závodu.


ree

První minuty závodu ukázaly, že některé méně zkušené posádky přepálily start natolik, že jim rychleji získaná ujetá kola ve výsledku přinesou méně, oproti násobně vyšší spotřebě energie a definitivně tak vypadly z bojů o vyšší příčky. Po prvních nabíjecích zastávkách v depu však bylo zřejmé, že pořadí na předních pozicích bude velmi vyrovnané a rozhodovat bude každé kolo, nebo dokonce výsledek ve slalomu.


ree

A taky že jo! Po 8 hodinách urputného zápolení a dramatické koncovky, mnohdy na hranici pravidel, musel o vítězi rozhodnout právě výsledek v úvodním slalomu. Protože posádky obhájců loňského titulu ElektroFest s Teslou Model 3 Performance a několikanásobných mistrů Tesla Dave (Tesla Model 3 SR) najely shodný počet 254 kol a druzí jmenovaní se lépe umístili ve slalomu, tak se právě týmu Tesla Dave podařilo ukořistit titul mistra zpět. Nebýt jedné neplánované zastávky v depu kvůli povolenému kolu, mohlo být všechno jinak, ale na to už se historie neptá.

Se ztrátou čtyř kol si pak pro bronz dojela posádka partnera závodu InChaNet s Teslou Model Y.

Za zmínku stojí i ,,bramborová" pozice posádky BeElectric Friends se Škodou Citigo-e iV se ztrátou dalších čtyř kol, která dokázala, že je v tomto závodě možné pomýšlet na nejvyšší pozice téměř s jakýmkoliv elektromobilem.


ree

Gratulujeme i všem ostatním posádkám, které si odnesly kromě účastnické medaile určitě i spoustu zkušeností. Hned osm z nich se dostalo přes 220 ujetých kol, což svědčí o velmi kvalitní sestavě.


ree

Děkujeme všem účastníkům a partnerům za přízeň, moc si toho vážíme. Již nyní se těšíme na další ročník BeElectric Grand Prix 2026 a vy se těšte taky!

Máme v plánu hned několik změn, aby byl závod zas o něco zajímavější. Mimo jiné plánujeme lehké změny v pravidlech, také si pohráváme s myšlenkou zajistit veškerou spotřebu el. energie ,,offgrid" z bateriového úložiště či spojit závod se srazem fanoušků elektromobility a nabídnout další doprovodné akce...

Tak za rok na viděnou!




 
 
 

Komentáře


bottom of page